Schilderwerkzaamheden

11 april

  • Een beetje moeilijk te zien maar de lasnaad in het zetboord is voorzien van een streep plamuur. Dat geeft het geheel een gladder uiterlijk en het water loopt makkelijker weg.

  • De kuipwand was op 1 plek doorgeroest en de reparatie werken we weg met een laagje plamuur.

  • De kuipvloer vertoonde op verschillende plekken lichte roest, met name daar waar de vlonders op de vloer rusten. Alles netjes schoon gemaakt, twee keer in de epoxy gezet en afgewerkt met een dunnen laag plamuur.

  • In het voordek zitten twee kuilen die we afgelopen week geplamuurd hebben en nu door Mathhijs worden geschuurd. Als we dit niet zouden doen dan krijg je geen mooi egaal gelegd tekadek.

28 maart

  • Wederom welkom op de lakzolder! Ik heb de kuipbanken even aan de kant geschoven zodat de onderdelen van de lier opgehangen konden worden. Bij de straler hingen ze ook gebroederlijk langs elkaar...

  • De zware jongens.

15 februari

  • Welkom op de lakzolder. Let maar niet op de troep. In het midden liggen de kuipbanken die zojuist voor de tweede keer in de ijssel 2-comp lak gezet zijn. Voordeel van deze lak is dat je om de 2 uur een laag kunt aanbrengen die na 20 minuten al stofdroog is. Overigens is dit de achterkant, de voorkant blijft, met uitzondering van het lijfhout, blank teak.

8 november

  • Het schilderen van de schroten neemt de eerste keer veel tijd in beslag omdat alle sleuven ten minste 1 keer in de grondverf gezet moet worden.

  • Het potdeksel is klaar om gelakt te worden. We zijn echt aan het opbouwen.

  • Duidelijk is te zien dat er 2 verschillende soorten teak gebruikt zijn.

  • De stukken van de voorsteven.

  • De lakzolder.

  • Het gaat er echt op lijken!

  • Netjes op een rijtje.

22 november

  • De lakzolder ligt vol met schroten en de rondhouten van verschillende schepen.

  • Leuk dat er een refit wordt uitgevoerd maar de lakzolder wordt er wel te klein door.

  • Monique in opperste concentratie. De eerste keer moeten ook alle kieren gegrond worden en dat betekent meer tijd.

  • Eiken schroten die hiier en daar wat vocht hebben opgenomen.

  • De uitsparingen geven de schroeven meer ruimte bij het monteren.

  • Overzicht van de lakzolder met op de achtergrond verschillende schepen die zowel door kooijman & de Vries als door van Rijnsoever gebouwd zijn. Een uniek plaatje!